23 Aug. Salish Seaside RV Haven – Victoria

Vandaag de dag begonnen met ontbijt, samen met moeder wasbeer en haar 2 kinderen.

Hierna met het taxibootje naar de stad, om een museum te bezoeken, in het museum de Egypte tentoonstelling en een IMAX film over de Oceaan bekeken.

Daarna lekker sushi gegeten met de bedoeling om na wat winkels nog even terug naar het museum te gaan, de tijd ging zo snel dat het museum al gesloten was en wij met het bootje weer terug naar de campground zijn gegaan, om nog even van een zonnetje te kunnen genieten.

22 Aug. Salish Seaside RV Haven – Victoria

Vanochtend hebben we nog even gezipped in Sooke, dit keer met een knettergekke gids.

Deze banen waren iets minder stijl waardoor ons lichtgewicht jammer genoeg met een gids samen moest zippen.

Na dit avontuur de RV in om via de Wallmart en MCD naar Victoria te rijden, hier de Campground met uitzicht op watervliegtuigen en de skyline van Victoria opgezocht. Na het het neerzetten van de RV het taxibootje naar Victoria om wat winkels te bekijken en wat te eten. Morgen staat een museumbezoek geplanned.

Posted in Algemeen by with 4 comments.

21 Aug. Sunny Shores Resort – Sooke

Vandaag een korte rit, ongeveer 100 km, maar wel via de westkust van het eiland, door Port Renfrew richting Sooke, de laatste stop voor Victoria. We overnachten op een stuk vergane glorie Sunny Shores Resort, met een midgetgolfbaan net zo oud als de beheerder ( 500 jaar 🙂 ) . Maar we doen toch een rondje midgetgolf helaas wint Karin, maar je kan niet alles hebben.

Verder is er op deze campground weinig te doen, we wandelen naar het haventje wat er bij zit, maken wat foto’s van de zeehonden. Karin en Bas blijven nog even zitten en voeren verse zalm aan de zeehonden, weer een superervaring.

Morgen doen we de laatste sportieve activiteit, we gaan nog een keer ziplinen, voordat we naar Victoria rijden.

20 Aug. Lake Cowichan

Vanochtend afgezakt voorbij Nanaimo richting Port Renfrew.

In de omgeving van Nanaimo zijn serieuze bosbranden, de lucht is er heel dicht en het is ook zwaarder om te ademen, hier zijn we dus snel doorgereden.

Uiteindelijk zijn we vandaag gestopt in Lake Cowichan, voor de lunch superverse sushi gehaald en na dit te hebben opgegeten lekker het meer in gedoken, de temperatuur loopt hier toch ook weer tegen de 30 graden ondanks dat de zon achter de rookwolken zit.

Posted in Algemeen by with 3 comments.

19 Aug. Stamp River – Port Alberni

19 augustus alweer, volgende week is het voorbij. Vanochtend de Elk Falls bezocht, nog een paar hertjes op de foto gezet. In de middag weer een prachtige plek midden op Vancouver Island, niet waar we wilde maar met deze omgeving geen klagen. We staan aan de Stamp River met vanaf ons bed uitzicht op het riviertje. We hebben de middag in en om het riviertje doorgebracht. Lekker chill dus.

Posted in Algemeen by with comments disabled.

18 Aug. Buttle Lake Campground

Vandaag op tijd weg gegaan vanuit Telegraph Cove, meteen een hert gespot. De rit richting Campbell River is een mooie rit door de bergen en bossen van het noordelijk deel van Vancouver Island, in Campbell eerst koffie gehaald, daarna de Wallmart bezocht voor wat boodschappen.

Vervolgens het Strathcona National Park ingereden en op de gok een provinciale campground gezocht en het laatste plekje ingepikt. De campground is in het bos en voor dit soort campgrounds redelijk groot met zijn 86 plekken. We hebben snel het camper ritueel gedaan en daarna de spullen gepakt om even te gaan zwemmen in Buttle Lake, omgeven door bergen en een helder zonnetje weer een mooi moment om te onthouden.

Posted in Algemeen by with 2 comments.

17 Aug. Port McNeill – Johnston Strait

Vanochtend op tijd uit Telegraph Cove vertrokken richting Port McNeill om te gaan Orca’s en Walvissn te spotten met Mackay Whalewatching. Het duurde een tijdje om ze te vinden, maar het was de moeite waard, de Orca’s waren uiteindelijk op de plek waar we gister hebben gekayaked. De eerste sprong naast de boot omhoog waarna we 100 meter verder op gingen liggen om dit moois te bekijken. Ook Bas heeft flink wat foto’s gemaakt, maar vondt dat we wel vrij ver weg waren. Na deze eerste spot was het lunchtijd voor ons maar ook voor de Orca’s en de dolfijnen die de boel kwamen verstoren.

Na lunch met een kort bezoek aan wat zeeleeuwen nog een tweetal walvissen gespot en toen was de tijd weer om, dus richting de kust, om weer in de camper te stappen en terug naar de campground te gaan. Bas is begonnen aan zijn laatste boek ( deel 1 van Harry Potter ) en is verslaafd aan geraakt, we zijn bang dat we niet genoeg leesboeken meer hebben tot volgende week.

Morgen vertrekken we richting Campbell River en Strathcona Park, als het lukt de bosbranden zijn ook hier nog steeds niet onder controle.

Posted in Algemeen by with 3 comments.

16 Aug. Telegraph Cove

Vandaag vanuit Comox omhoog naar Telegraph Cove, in het noordelijke de van Vancouver Island, hier blijven we 2 nachten, de bedoeling is om Orca’s en Walvissen te spotten. Aan het einde van de middag zijn we gaan kayakken op de Johnstone Straight, gedeelte van de oceaan tussen het vaste land en eiland in, helaas geen Orca’s wel een verdwaalde zee arend en wat haring. Bas heeft nog even latentie dat hij echt wel kan peddelen, door een stukje alleen te peddelen zodat Karin alleen maar hoefde te sturen. Na 2 uurtjes was het mooi geweest en tijd om van het water te gaan, sommige van ons waren toch redelijk nat geworden.

Posted in Algemeen by with 2 comments.

15 Aug. Comox – Sea Bay resort

Vandaag stond op de planning rijden naar Powell River onderweg nog even kanoën, hiervoor was 1 oversteek met de boot nodig, ik het Kayak center aangesloten bleek dat ze alle dagen open zijn, behalve woensdag 🙂

Vervolgens verder gereden, maar verder geen noemenswaardigheden tegengekomen, dus veel te vroeg in Powell River.

Uiteindelijk in de rij gaan staan voor de ferry naar Vancouver Island, wachttijd 3 uur, even koffie gedronken en verder in het zonnetje gezeten.

Op de ferry maar even gegeten en de eerste walvissen mogen aanschouwen, het is onderweg iets zonniger dan de afgelopen dagen, na aankomst snel een campground opgezocht, vanavond maar eens kijken voor de komende dagen.

13/14 Aug. Savona NP – Cottonwood – Gibsons

Na het verlaten van Savona NP. zijn we gister beland in Cottonwood Provincional Park, weer zonder voorzieningen, dus soms geen WiFi ( als we onderweg geen restaurant of benzinepomp binnenvallen) , de rit naar Cottonwood was erg mooi met aardig wat klimmetjes, hier was door de bosbranden van vorig jaar het gevolg goed te zien, het gebied heeft last van modderstromen waardoorheen wegen worden afgesloten. Dus omrijden hoort er ook bij. Verder zo nu en dan herten bokken ed, maar geen Beren of Elanden.

Na Cottonwood richting Whistler bekend om de Olympische Winterspelen, het hele dorp is dan ook een groot sport gebied, nu waren er weer mountainbike-wedstrijden, dus gezellig druk.

Voor Whistler hadden we meerdere dagen geplanned, maar aangezien je voor de vergezichten op dit moment nergens terecht kan, hebben we gewinkeld wat gegeten en zijn we doorgereden naar de Sunshine Coast.

De Sunshine Coast is een strook vanaf Vancouver naar Powell River die de Canadezen vergelijken met de Rivièra, het betekend dat we met de ferry over moesten steken. Na de oversteek een commerciële campground opgezocht, tijd om alles op te laden, de planning te maken met behulp van WiFi en lekker te chillen.

Posted in Algemeen by with comments disabled.